TA202 - edukacija iz psihoterapije

Edukacija u Splitu počinje u rujnu 2026. godine
Prijave će biti otvorene u prosincu 2025. godine na ovoj stranici.
Ukoliko želite biti sigurni da ćete dobiti obavijest o početku prijava, molim vas da se prijavite na newsletter listu: https://groups.google.com/u/1/a/centarmadrugada.hr/g/edukacije/
Što je TA202?
TA202 je četverogodišnji program edukacije iz transakcijske analize (TA), namijenjen stručnjacima koji žele postati psihoterapeuti ili savjetodavni terapeuti.
Kroz kombinaciju teorije, praktičnog rada i osobnog razvoja, TA202 pruža znanje i vještine potrebne za vođenje terapijskog procesa i profesionalnu primjenu transakcijske analize u radu s klijentima.
Svaka godina programa uključuje 160 sati edukacije u zatvorenoj grupi, u kojoj će se kroz predavanja, diskusije, iskustvene vježbe, audio i video materijale, superviziju i osobni rad razvijati kompetencije potrebne za postajanje certificiranim transakcijskim analitičarom – psihoterapeutom (CTA-P).
Uvjeti upisa
- Završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij u području medicine, psihologije, socijalnog rada i edukacijske rehabilitacije, socijalne pedagogije, pedagogije i logopedije u Republici Hrvatskoj ili nekoj drugoj državi članici EU odnosno u nekoj trećoj državi ako je inozemna stručna kvalifikacija priznata u Republici Hrvatskoj
ILI - Završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij u nekom drugom području; u ovom slučaju potrebna je propedeutika psihoterapije
- Završena edukacija TA101 ili položen TA101 ispit
- Poznavanje engleskog jezika na razini B2 ili više; dovoljno za čitanje stručne literature i aktivno sudjelovanje na modulima stranih predavača
Planirane teme modula TA202 edukacije
1. godina - osnovni koncepti TA i samorefleksija
- Povijest i filozofske postavke TA
- TA kao teorija ličnosti – modeli i dijagnostika ego stanja
- TA kao teorija komunikacije – analiza transakcija
- TA kao teorija motivacije – bazične gladi, strukturiranje vremena i stroke ekonomija
- Koju igru igramo? Psihološke igre i dramski trokut
- Skriptna dijagnostika: skriptna matrica, pokretači i zabrane
- Emocionalna komponenta skripta: reket sustav
- Razvojne faze i privrženost
- Psihičke smetnje kroz prizmu Cathexis škole: simbioza, otpisivanje i pasivno ponašanje; postavljanje granica
- Evaluacija i refleksija prve godine kroz koncepte adaptacija ličnosti
2. godina - temeljne postavke rada s klijentima
- Planiranje tretmana kao okvir rada s klijentom: što sve uzeti u obzir?
- Plan za promjenu i zaštitu: terapijski ciljevi i ugovori; osobne i profesionalne granice
- Uspostavljanje terapeutskog saveza kroz metode integrativne TA
- Dekontaminacija i jačanje Odraslog
- Zastoji i njihovo razrješenje kroz rad na stolicama
- Intervencije u TA psihoterapiji
- Financije i financijski skript: odnos s novcem kroz prizmu TA
- Kulturalni i politički kontekst u kojem se psihoterapija odvija
- Posljedice traume i zanemarivanja u praksi: ovisnosti, disocijacija, bespomoćnost
- Integracija, evaluacija i refleksija kroz koncepte transfera i kontratransfera
3. godina - rad s različitim kliničkim slikama
- Primum non nocere: kako da psihoterapija ne bude štetna?
- TA kao terapija odnosa: rad s parovima
- Seksualnost, seksualni skript, odnos s tijelom i sram
- Slika o tijelu i poremećaji prehrane
- Anksioznost i anksiozni poremećaji u TA
- Rad s manjinama – manjinski stres, kompleksna trauma i intersekcionalnost
- Neurodivergentnost – kako drugačiji mozak oblikuje identitet?
- Upravljanje rizikom – rad sa suicidalnošću, samoozljeđivanjem, nasiljem
- Ekspresivne tehnike u TA psihoterapiji
- Integracija i evaluacija znanja kroz istraživanje vlastitog identiteta kao terapeuta
4. godina - rad s različitim kliničkim slikama
- Somatska TA – rad s tijelom
- Terapijske grupe: formiranje i provedba
- Poremećaji ličnosti – struktura i procesi
- Rad sa snovima i fantazijama kroz TA
- Reproduktivno mentalno zdravlje – reproduktivna priča, (ne)plodnost, gubici, trauma povezana s trudnoćom i porodom
- Razumijevanje i rad s različitim rodovima, seksualnim orijentacijama i načinima vezivanja
- Egzistencijalističke teme u TA – smrt, smisao i izolacija
- Podrška pri gubitku i tugovanju; završeci u životu i terapiji
- Završni modul: evaluacija i certifikacija kroz ekološku TA
5. godina - priprema za CTA ispit (opcionalno)
- Razumijevanje ITAA/EATA priručnika o
pismenom i usmenom ispitu - Teorijske rasprave
- Davanje povratnih informacija o pisanju
- Referenciranje i formatiranje
- Odabir klijenata i snimki
- Priprema zapisnika i transkripata
- Organiziranje probnih ispita
- Emocionalna podrška i upravljanje tjeskobom oko procesa.
Voditeljica edukacije

Dubravka Pešorda, PTSTA-P
Psihologinja, psihoterapeutkinja i supervizorica. U svijetu transakcijske analize sam od 2017. godine i fascinirala me svojom smislenošću i mogućnošću da svaku moju dilemu i svaku priču koju čujem uokviri u vlastitu teoriju, na taj način pojednostavljujući i najkompleksnije priče.
Gostujući predavači i supervizori

Eleonore Lind, TSTA-P
Psihoterapeutkinja, supervizorica i medijatorica u privatnoj praksi u Gotheborgu, Švedska, te edukatorica na Skandinavskom institutu za transakcijsku analizu. Na ovom programu će održavati module usmjerene na reket osjećaje i reodlučivanje.

Neil Keenan, PTSTA-P
Psihoterapeut i klinički supervizor u privatnoj praksi, voditelj Wyvern Instituta u Bristolu, UK, u kojem provodi edukacije iz područja transakcijske analize i drugih modaliteta. U ovom programu će održavati module iz područja razvojnih faza djece i mladih te neurodivergentnosti i neuroznanosti.

Karolina Jovanoska, CTA-P
Psihoterapeutkinja i trenerica financijskog mindseta u privatnoj praksi u Ljubljani, Slovenija. Primarno se bavi temama poduzetništva i odnosa s novcem te će u ovom programu održavati module iz područja financijskog skripta.

Wilf Hashimi, TSTA-P
Relacijski psihoterapeut i supervizor u privatnoj praksi u Oxfordshireu, UK. Primarno područje rada ju je rad s traumom, osobito seksualnom te s počiniteljima seksualnih prijestupa. U ovom programu će tako održavati module iz područja rada sa sramom, traumom te seksualnosti.

Maja Sedmak Cvelbar, PTSTA-P
Psihologinja, psihoterapeutkinja i supervizorica. Vodi privatnu praksu u Sežani, Slovenija te je edukatorica na IPSA institutu u Ljubljani. Cijeni praktične i strukturirane teme te će voditi module vezane za rad s rizikom - suicidalnosti, samoozljeđivanjem i nasiljem.

Joanna Groves, PTSTA-P
TA i Imago psihoterapeutkinja u privatnoj praksi u Cheadleu, UK. Omiljena tema u radu su joj partnerski odnosi - bilo s parovima, bilo s individualnim klijentima kojima su partnerski odnosi izvor stresa. Vodit će modul o partnerskoj terapiji.